Google AdWords er noe det blir snakket mye om og alle som jobber innenfor markedsføring i 2022 har nok stiftet bekjentskap med dette begrepet. I dag bruker vi nemlig nettet mer enn noensinne før når det kommer til å markedsføre oss på nett, og AdWords er en av de mest populære tjenestene når det kommer til dette. I denne artikkelen skal vi se litt nærmere på hva AdWords Ad Tekst er, slik at dere kan få de aller beste forutsetningene for å bruke dette verktøyet.

Hva er Google AdWords?

Kort fortalt er Google AdWords det primære reklame-nettverket som Google tilbyr og gjør det mulig for bedrifter å legge opp reklamer som er basert på hvilke søkeord folk bruker i bransjen deres. Dette er en veldig effektiv måte å finne potensielle nye kunder og gir deg på mange måter helt nye muligheter når det kommer til det å reklamere for virksomheten deres.

AdWords Ad Tekst: en introduksjon

AdWords tekst annonser er bedriftenes måte å få potensielle kunder til å klikke på lenken deres. Når annonsen deres kommer opp i søkeresultatene til folk er det viktig at man har en bra tekst er noe av det som kan gi dem den oppmerksomheten de fortjener. Teksten kan brukes sammen med betalte søk eller bestemte annonse-steder. Men hvordan denne teksten vises kommer an på hvilen quality score de har, noe som ser på både hvordan selve annonsen gjør det og på kvaliteten på landingssiden, keywords og tekst-annonsen. Kvaliteten på annonsen er mer avgjørende enn for eksempel hvor mye man er villig til å betale for et spot.

Hvor bra teksten man skriver er, er helt avgjørende for hvordan annonsen kommer til å gjøre det, så det å prioritere å utvikle denne i samråd med noen som virkelig vet hva de driver med når det kommer til tekst, er en god investering som gjør at dere vil få mest mulig ut av pengene deres. Det er mye penger i AdWords, så det å sikre seg at man optimerer annonsene sine er utrolig viktig.

Viktige spesifikasjoner i en AdWords Ad tekst

Når man skal skrive tekstene til en annonse, er det viktig at man overholder de forskjellige spesifikasjonene som gjelder for annonsene, slik at alt kommer til å se ut som det burde når en potensiell kunde finner det på nett. Under skal du få de tre viktigste tingene, slik at du vet akkurat hva du bør forholde deg til:

  • Overskriften: Denne må være kort og presis og inneholde maks 25 anslag. Overskriften vil matche de søkeordene man har valgt, fange oppmerksomheten til kundene og fungerer som en lenke man kan klikke på.
  • URL: Denne må være maks 35 anslag, være i overenstemmelse med resten av teksten og linke videre til landingssiden.
  • Teksten: Denne kan ikke være mer enn to linjer og maks 35 anslag. Teksten bør være kort og konsis og inkludere en oppfordring til den potensielle kunden om å klikke på lenken og finne ut mer om produktet eller tjenesten det er snakk om.